Határtalanul 2023

2023. május 24-én iskolánk 7. és 8. évfolyamos 39 tanulója, 4 kísérő pedagógussal részt vett a Határtalanul pályázat keretében tanulmányi kiránduláson. A négy nap alatt megtettünk 1775 kilométert. Felkerestük a történelmi emlékhelyeinket az Őrségben, a hetési tájegységen és a Muravidéken. Kulturális, történelmi és épített értékeink nyomába eredtünk Horvátországban. Muraköztől a Muravidéken át követtük a magyarság történelmi és kulturális lábnyomait, megismerkedtünk a határon túli magyarokkal, azok sorsával az adott régióban és felfedeztük a Zrínyi, Rákóczi, Frangepán család gyökerének fészkeit a történelmi Délvidékünkön.

1. nap:

Lendva: Bánffy-Esterházy várkastély, néprajzi gyűjtemény megtekintése majd, Lendvavásárhelyre utazunk ahol a Makovecz-kultúrpalotát járjuk körbe, Szent-Vid kápolna Hódos: határőr laktanya meglátogatása.

2. nap:

Varasd: Erdődy várkastély, Megyeháza, Draskovics Palota, Székesegyház, Városháza Felsőzrínyifalva: Zrínyi-obeliszk koszorúzása Csáktornya: Muraközi Múzeum, Zrínyiek sasfészke.

3. nap:

Fiume, Abbázia: Kormányzói Palota, Magyar Királyi Tengerészeti Hatóság, Adria-palota, Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Rt., Hotel Palace Bellevue, Voloskó: Gróf Andrássy Gyula utolsó lakhelye.

4. nap:

Tersatto: Frangepánok sasfészke, Szent István kápolna és székesegyház, Gradac: Szent Márk templom, Medvedgrad: vár, Utazás haza

határtalanul 2023 1 határtalanul 2023 2 határtalanul 2023 3 határtalanul 2023 4 határtalanul 2023 5 határtalanul 2023 6 határtalanul 2023 7 határtalanul 2023 8 határtalanul 2023 9 határtalanul 2023 10  határtalanul 2023 122023 határtalanul logós